Centrul de resurse creat în cadrul proiectului “PROmotorii Firmei Tale (PROFIT) – pentru Regiunea Centru” vă stă la dispoziție cu resurse informaționale specifice și necesare înființării și dezvoltării activităților antreprenoriale
Anexe ale metodologiei:
descarcă formularulîn formatul dorit
1. Solicitare de ofertă
2. Solicitare Acord de plată
3. Raport progres - varianta propusa
4. Proces verbal de alegere a ofertei câștigătoare
5. Proces verbal recepție bunuri servicii
6. Model Act adițional Contract subvenție
7. Cerere de plată
8. Memoriu justificativ pentru modificarea contractului de subvenție
Stimați viitori antreprenori!
Așa cum mulți dintre dumneavoastră știți deja, în perioada 15 ianuarie - 15 iulie 2019 se derulează etapa de înființare a firmelor, conform planurilor de afaceri depuse.
În acest context, pentru a veni în sprijinul dvs, atașam prezentului mesaj un document în care sunt descrise etapele și documentele necesare pentru înființarea start-up-urilor.
În această etapa colegele noastre cu care ati pastrat pana acum legatura vor fi în continuare responsabile de planul dumneavoastră de afaceri și vă vor stau la dispoziție la urmatoarele adrese de e-mail (in functie de persoana cu care ati tinut legatura):
1. Dna Cristina Mircea - cristina.mircea@addjb.ro
2. Dna Magdalena Dinu - magda.dinu@addjb.ro
3. Dna Iuliana Chiritescu - iuliana.chiritescu@addjb.ro
Vă rugăm să ne transmiteți spre verificare (scanate, pe e-mail), documentele ce se depun la ONRC.
Vă rugăm să aveți în vedere și următoarele aspecte pentru înființare:
- codurile CAEN autorizate – principale și secundare – vor fi cele menționate în planul dvs. de afaceri
- acționarii și procentajele aferente vor fi conform informațiilor din planul dvs. de afaceri
- taxele pentru înființarea firmei – vor fi decontate prin proiect – de aceea, vă rugăm să păstrați chitanțele/facturile aferente fiecărei cheltuieli
- în situația în care viitorul antreprenor este acționar majoritar într-o altă întreprindere, el nu este eligibil pentru a obține ajutorul de minimis, ca atare NU se mai va semna contractul de subvenție. ADDJB va verifica eligibilitatea fiecărui viitor antreprenor în Registrul ONRC. Nu pot fi semnate contracte de subvenție cu acționari majoritari într-o altă firmă.
În cursul acestei saptamani vom posta pe website-ul proiectului www.profitantreprenor.ro un draft de contract de subvenție propus de administratorul schemei de grant, ce se va semna între părți după înființarea firmei.
Pentru plățile aferente subvenției pentru implementarea planului dvs. de afaceri, se vor deschide conturi speciale ce au ca particularitate faptul că orice transfer pe care îl va face beneficiarul va avea nevoie de avizul administratorului schemei de grant. În acest moment derulăm întâlniri cu băncile pentru a identifica varianta cea mai avantajoasă.
Pentru orice întrebare/ nelămurire vă rugăm să ne contactați și vă anunțăm că în cadrul ADDJB funcționează un Centru de Resurse unde colegele noastre Mariana, Mădălina și Ioana vă pot sprijini cu informații.
De asemenea, partenerii de la USH vă vor contacta și vă vor sprijin în identificarea de tehnici/ metode de îmbunătățire a afacerii.
În secțiunea "Înființare firme" găsiți informațiile legate de pașii necesari înființării firmei si documentația necesara pentru acest demers.
Astăzi, 11 octombrie 2019, ADDJB a primit vizita a 12 antreprenori și reprezentanți ai unor ONG-uri din Republica Moldova pentru schimb de experiență și bune practici cu expertii implicati in Centrul de Resurse creat in cadrul proiectului PROFIT.
Membrii echipei de proiect din partea ADDJB au prezentat obiectivele, activitățile și rezultatele urmărite în cadrul proiectului, condițiile accesării finanțării, etapele de implementare, stadiul actual al afacerilor create prin proiect, diverse situații cu care s-au confruntat atât echipa proiectului, cât și antreprenorii până în prezent etc. Totodată, aceștia au răspuns întrebărilor adresate de antreprenorii din Republica Moldova.
Ulterior vizitei la sediul ADDJB, antreprenorii din Republica Moldova s-au deplasat alături de experții ADDJB din cadrul proiectului PROFIT la punctele de lucru ale două afaceri create și implementate prin proiect, în municipiul Brașov. Una dintre afaceri, firma Best Prelate si Caroserii SRL, presupune construcția de prelate pentru remorci de varii dimensiuni și caroserii pentru masini de mare/mic tonaj, iar cealaltă firmă, Bucataria Maiei SRL, și-a propus și a reușit să prepare și comercializeze mâncare preparată ca acasă din ingrediente de calitate.
Oaspeții au fost încântați de cele văzute și cu această ocazie, le mulțumim și pe această cale celor 2 antreprenori care au și-au alocat timp pentru a împărtăși și altora din experiența lor.